3 Nis 2017

SOSYAL SERMAYENİZE NASIL YATIRIM YAPABİLİRSİNİZ?

Sosyal sermaye nedir?
Bahsi geçen kavramların hepsi iç içe geçmiş olgular. Bağlantılarınız, yani iş networkünüz sizin sosyal sermayenizdir. Sosyal sermayeyi elde etmek yıllar alabilir. Ama bağlantıları nasıl koruyacağınızı bilmezseniz aylar hatta haftalar içinde kaybedebilirsiniz ya da hiç yararlanamazsınız. Bu nedenle üyelerimize müşterileri şahsen aramalarını öneriyorum. Bugüne kadar size iş yönlendirmiş ya da işinizin gelişimine yardımcı olmuş kişileri her fırsatta şahsen arayın. Mesela: bu yıl, irtibat içinde olmak istediğiniz 50 kişinin isminden oluşan bir liste yapın. Şu anda işini yapmakta olduğunuz kişiler dahil geçtiğimiz 12 ay içinde size işveren ve iş yönlendirenlerin isimlerini de listeye ekleyin. Bu kişilere yeni yıl, dini ve milli bayramlar gibi özel günlerde ‘kişisel’ mesaj atın. Yani özetle sosyal sermayeniz olan iş bağlantılarınızla bağınızı koparmayın, ilişkilerinizi hep sıcak tutun.

Peki Business Networking/referansla pazarlama kavramı tam olarak neyi ifade ediyor?
Biz, Business Networking yani ‘referans pazarlaması’ kavramını; “insan ilişkilerine yapılan yatırım” şeklinde açıklıyoruz. Kurumların ya da şahısların düzenli iş akışı sağlamasına imkan tanıyan Business Networking, yeni referans kanalları yaratarak, kurumsal ilişkileri verimli hale getiren bir stratejidir. İş sahiplerinin ve mesleğinde uzman profesyonellerin işini büyütmek için bir araya geldiği son derece şeffaf bir platform olan BNI ise bu kavramın mucidi. Üyelerimize, insanlarla kurdukları ilişki süreçlerini sistematik bir şekilde nasıl yönetmeleri gerektiğini disiplinli bir yapı içinde öğretip uygulama alanı sağlıyoruz.

REFERANS PAZARLAMASIYLA YOL HARİTANIZ HAZIR

Gerçek bir Business Networking nasıl yapılıyor? İş sahiplerine ne gibi avantajlar sağlıyor?
Ben genellikle Business Networking kavramını bir örnekle açıklamayı tercih ediyorum. Örneğin; bir iş sahibi eğer ortalama beş yıldır iş hayatı içindeyse, yaklaşık bin kişiyi tanıyor. Ancak bu bin kişilik tanışıklığı nasıl yöneteceğini, onları nasıl bir iş yönlendirme kaynağına dönüştüreceğine dair bir strateji kurgulayamıyor. Çevremizdeki binlerce iş sahibinin çok azı, hizmetimize ihtiyaç duyan başkalarına bizleri tavsiye ediyor. İşte biz dünyanın en büyük iş ağı organizasyonu olarak, üyelerimize tam da bu noktada nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini anlatıyoruz. Üyelerimize, çevrelerindeki nitelikli insan kaynağını nasıl yöneteceklerini, bu insanlara nasıl yatırım yapacaklarını ve bu iş ilişkilerini nasıl koruyacaklarını anlatıyoruz. Referans pazarlaması kavramı ile üyelerimize, çevresel birikimlerini nasıl geliştireceklerine dair bir yol haritası sunuyoruz.

BNI nasıl bir işleyişe sahip? İş modeli hakkında bilgi verir misiniz?
İş sahiplerinin ve mesleğinde uzman profesyonellerin işini büyütmek için bir araya geldiği bir iş geliştirme platformu olan BNI (Business Networking International), ‘Business Networking’ kavramının yaratıcısı olarak bilinen Dr. Ivan Misner tarafından 1985 yılında ABD’de kuruldu. Ve o tarihten bu yana hızla büyüdü. ABD dışında ilk olarak Kanada’da ve İngiltere’de uygulanmaya başladı. Ardından tüm Avrupa’ya hızlı bir şekilde yayıldı. Platform, öncelikli olarak İngilizce konuşulan ülkeler olmak üzere, zaman içinde tüm dünyada kabul gördü. BNI, referansla iş yaratma sistemini üyelerinin günlük iş yaşantısına taşıyor. Her sektörden sadece tek bir temsilcinin yer aldığı gruplar, haftalık olarak bir araya geliyor. Adaylar ellerinden geldiğince birbirine iş yönlendirmesi yapıyor. Şu anda, dünya genelinde 7 bin 850 aktif çalışma grubu, her hafta düzenli olarak toplantı gerçekleştiriyor. Her grupta her bir meslek kategorisinden tek bir kişinin temsil edilmesine izin verdiğimiz için, grup içindeki rekabeti ortadan kaldırarak, üyelerin birbirine destek olma kültürünü yaratmış oluyoruz.

BNI kaç ülkede hizmet veriyor?
Şu anda 73 ülkede 847 franchise bölgesi ve 210 bini aşkın üyemiz bulunuyor. 2016 yılsonu itibariyle BNI üyeleri birbirlerine 8.8 milyon adet iş yönlendirmesi yapmış ve bunun sonunda da 11.2 milyar Dolar iş hacmi sağlamış durumda. Bunlar tabii ki sadece kayıt altına alabildiğimiz rakamlar. Sistemden dolaylı olarak faydalanan binlerce iş sahibinin de olduğunu ve kayıt altına alamadığımız rakamların ise mevcudu ikiye katlayabileceğini biliyorum.

BNI’ın hedef kitlesini kimler oluşturuyor? Hangi sektörlere yönelik hizmet sunuyor? Müşterilerinize yönelik sunduğunuz ürün ve hizmetler neler?
BNI, organizasyona dahil olan iş sahiplerine büyük bir görünürlük sağlıyor. Hep söylediğim bir şey var: İş sahiplerinin ofislerinden çıkmaları gerekiyor. İnsanlar sizi tanımalı, sizi sevmeli, size güvenmeli ve günün sonunda da sizinle iş yapmak istemeli. BNI’ın kapıları tüm sektörlere açık. Bir sektör ayrımı yapmıyoruz. Global ailemizden gelen 35 yıllık bilgi birikimi ile her alanda önemli bir ivme yakalıyoruz. BNI, insanların interaktif olabileceği, kendilerini ifade edebilecekleri, kendilerini besleyebileceği, vizyonlarına vizyon katarak, iş hayatı ile ilgili paha biçilemez bir farkındalık yakaladıkları son derece etkin bir platform. Birbirimizden öğrenerek, birlikte üreterek, düşünerek, işimize değer katarak var oluyoruz.

 

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

3 Nis 2017
Benzer Haberler
SOSYAL SERMAYENİZE NASIL YATIRIM YAPABİLİRSİNİZ?
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

ENFLASYON DÜŞTÜ MÜ?

SİZİ ANLAMAMALARI NE ACI!